Laatst aangepast op vrijdag 13 april 2012 08:06 Geschreven door Administrator woensdag 16 juni 2010 10:06
Wat is end-to-end automatisering End-to-end automatisering betekent: alle processen in een gestroomlijnde workflow opnemen zonder onnodige tussenkomst van mensen. Wat verstaan we onder alle processen? Orderinvoer, aanleveren van bestanden, controle van bestanden, calculatie van prijzen, planning, productie, verzending en facturatie. Is dit haalbaar? Dit klinkt misschien als een droom, maar het wordt vandaag de dag gerealiseerd door slimme toepassing van internet, hedendaagse productieapparatuur en software. Tegenwoordig is de penetratiegraad van breedband internet ook bij uw klanten hoog en is bijna alle apparatuur direct aan te sturen door software. Past dit bij uw klanten? Vaak wordt gezegd dat de eindklant behoefte aan contact en persoonlijke begeleiding heeft bij het bestellen. Wij adviseren dan om uw product zo goed mogelijk te splitsen in advies/begeleiding en productie. De 80/20% regel De universele 80/20% regel is hier ook van toepassing: Er zijn altijd die 20% klanten en de 20% opdrachten waar automatisering niet mogelijk is. Dat betekent nog altijd niet dat de overige 80% niet geautomatiseerd moet worden. De rol van Applify Applify is de partij die hierbij kan helpen. Wij beschikken over de nodige ervaring en tools om tot een gedegen plan voor end-to-end automatisering te komen. Daarnaast is onze aanpak zeer pragmatisch wat ertoe leidt dat binnen korte tijd een volledig werkende workflow ontstaat.
|
Hoe werkt het in de praktijk Uw klanten voeren opdrachten in via een web-to-print systeem, e-mail of een eigen bestel systeem waarmee een koppeling is op basis van XML, CSV of een ander bestandsformaat. Alle opdrachten worden opgenomen in een orderbestand. Bij binnenkomst worden alle PDF bestanden gecontroleerd: preflight. De resultaten van de preflight worden gebruikt om te controleren of de bestanden verwerkt kunnen worden maar ook of deze overeenkomen met de order. Zo wordt gecontroleerd op de aanwezigdheid van alle fonts en resolutie van afbeeldingen, maar ook of het aantal pagina's in de order overeenkomt met het aantal pagina's in de PDF. Alleen in het geval van problemen, wordt de gebruiker op de hoogte gesteld en wordt de verdere orderverwerking opgehouden. Vervolgens wordt de order gekoppeld aan de juiste prijzen en worden de benodigde workflowstappen automatisch ingepland. Zo kunnen simpele orders alleen uit een printjob en verzenden bestaan en kunnen complexere orders uit meerdere print jobs en bewerkingen in de afwerking bestaan. Het systeem heeft de kennis om voor iedere order de productiestappen te bepalen. De order wordt vrijgegeven voor print productie, daarbij wordt een certified PDF en een ingevuld jobticket naar de printer gestuurd. In de jobticket is de oplage, papiersoort en afwerkingsopties op de printer gespecificeerd. De print operator hoeft alleen de juiste papiersoorten in te laden en op de startknop te drukken om de printproductie te starten. De afwerkingmachines kunnen zich automatisch stellen door middel van barcode's aangebracht op de geprinte pagina's of de orderbon. Na het afwerken worden automatisch de benodigde pakbon of adreslabels geprint en wordt de order aangemeld bij de postbedrijf. Wanneer de order door de postbedrijf is opgehaald, zal de order worden afgesloten. Facturen worden voor afgesloten orders automatisch aangemaakt en mogelijk per e-mail verzonden. In de e-mail kan ook een IDeal betaal link worden opgenomen. |